Avui el nostre blog va a ser alguna cosa diferent, i és que volem explicar-vos alguna cosa que va succeir fa uns mesos…

A mitjan maig rebem una visita molt especial al nostre centre d'audiologia, Aitana Ocaña, de Operació Triomfo 2017, va venir a veure'ns amb una petició molt concreta sobre la qual li vam poder informar i aconsellar.
Tenia per davant tota una immersió en la creació i enregistrament de cançons per al seu disc (que ara ja coneixem :)), al mateix temps que trepitjaria diversos importants escenaris tant a Espanya com a Sud-amèrica. Per això, havíem d'assegurar una de les parts que més pot coixejar durant una actuació musical en directe, el monitoratge.

I és que, per a un cantant, és imprescindible que quan arribi el moment de posar-se sobre l'escenari i defensar el seu treball, pugui fer-ho amb sensació de control i seguretat, sortint a donar el màxim de si mateix i triomfar.


Per a això, en els assajos es realitzen proves de so, on una de les tasques principals és que el vocalista escolti tant la música que es toca, com a si mateix. 
Aquesta tasca es realitza a causa que els altaveus que transmeten la música que s'està tocant, estan dirigits, lògicament, cap al públic, quedant els músics, amb poca o cap referència del so que estan emetent. Aquesta situació moltes vegades es deu al fet que el soroll que es genera en l'ambient per part del públic és major al que acomiaden els altaveus (que com hem explicat estan enfocats cap als espectadors), ocasionant que els músics, al no escoltar-se, puguin tocar descoordinats o fins i tot desafinats.

Llavors, quin és la solució? Aitana ho tenia molt clar. Per resoldre aquest problema, existeixen els In-ears: un sistema de monitoratge que aporta al músic la referència necessària per poder cantar i tocar escoltant el so que estan emetent. Així, a través d'uns auriculars, poden oblidar-se del problema que suposa no escoltar en un escenari i gaudir al màxim amb el públic.
Ja que han d'estar ben ajustats i ser totalment còmodes, és un producte totalment custom o personalitzat, així que prenem les impressions de les oïdes d'Aitana amb la mateixa pasta verda que molts ja coneixeu per aconseguir l'ajust perfecte al seu conducte auditiu extern.

Així aconseguim uns in-ears perfectes per a ella, i la seva experiència auditiva.
A més, amb els in-ears s'obtenen diversos avantatges més com són: un aïllament perfecte, és a dir, el soroll exterior no interfereix amb el so que s'escolta a través d'aquest artefacte, al mateix temps que el músic protegeix, conserva la seva salut auditiva i controla el so que emet.
Sembla ser que Aitana va experimentar bones sensacions amb ells en l'escenari, ja que, uns dies després ens va visitar el seu company en l'acadèmia Roi Méndez, artista al que també fabriquem uns in-ears custom o personalitzats.
Pel somriure amb la qual tots dos es van marxar, vam veure la il·lusió que els feia tenir els seus propis in-ears personalitzats per continuar donant-ho tot en els seus concerts amb els seus fans.